Nincs termék a kosárban!
Általános szerződési feltételek
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésekor Önnek nyilatkoznia kell a jelen ÁSZF tartalmának megismeréséről és elfogadásáról; a jelen ÁSZF a létrejövő szerződés elválaszthatatlan részét képezi.
1. Az általános szerződési feltételek hatálya
- Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a https://medicoveroptika.hu weboldalon keresztül történő vásárlásokat szabályozza. A jelen ÁSZF tárgyi hatálya a Medicover Optika Kft. (székhely: 1134 Budapest, Váci út 29-31., cégjegyzékszám: 01-09-399134, nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, a továbbiakban: Medicover) honlapján keresztül (https://medicoveroptika.hu), a Medicover Optika Webshopban történő vásárlással létrejött Szerződésekre terjed ki. Az ÁSZF szabályozza többek között a Medicover Optika Webshopban történő megrendelés, vásárlás menetét, a díjfizetést, az online szerződéskötéssel létrejött jogviszony tartalmát.
- Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Medicover Optika Webshopban terméket vásárló Vásárlókra.
- A létrejövő Szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelezően alkalmazandó jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF, valamint a weboldalon található, Termékekre vonatkozó tájékoztatások határozzák meg.
- Jelen ÁSZF 2022. augusztus 24. napjától kezdődően hatályos, 2022. augusztus 24. napján és azt követően létrejött szerződésekre irányadó.
2. Az eladó, elérhetőségek
Medicover Optika Kft.
székhely: 1134 Budapest, Váci út 29-31.
cégjegyzékszám: 01-09-399134
adószám: 27819612-2-41
Nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Elérhetőségek:
postai cím: 1134 Budapest, Váci út 29-31.
az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló e-mail cím: optika.webshop@medicover.hu
telefonszám: +36 1 465 3131 (Medicover Call Center)
Az Eladó részére tárhelyet biztosító szolgáltató:
EvolutioNET Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
székhely: 7342 Mágocs, Széchenyi utca 75.
Elérhetőségek:
e-mail cím: ugyfelszolgalat@szerverzum.hu
3. Fogalmak
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- Vásárló: az a fogyasztónak minősülő, 18. életévét betöltött (nagykorú) cselekvőképes természetes személy, aki a Medicover Optika Webshop-on keresztül terméket vásárol, az Eladóval szerződést köt. A Medicover Optika Webshopban történő vásárlás csak természetes személyek (fogyasztók) számára biztosított. A megrendelés elküldésével a Vásárló akként nyilatkozik, hogy a 18. életévét betöltötte. Jogi személyek számára a termékek webshopban történő vásárlását nem biztosítjuk, kérjük, hogy személyesen keressék fel Medicover Optika üzleteinket.
- Medicover/Eladó: a Medicover Optika Kft. (székhely: 1134 Budapest, Váci út 29-31., cégjegyzékszám: 01-09-399134, adószám: 27819612-2-41, nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága).
- Medicover Optika Webshop: a Medicover Optika Kft. által működtetett, a https://medicoveroptika.hu weboldalon elérhető webáruház.
- Szerződés: a Medicover Optika Webshop-on keresztüli vásárlással, elektronikus úton létrejött szerződés.
- Termék: A Medicover Optika Kft. által értékesített, a Medicover Optika Webshop-ban mindenkor elérhető és ott megvásárolható termék. A megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást a weboldalon. Az egyes termékoldalakon található adatok tájékoztató jellegűek. A termékek színben és méretben a képeken látottaktól eltérhetnek.
4. A szerződés létrejötte
- A weboldalon közölt információk, adatok nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek. A Szerződés a Vásárló által a weboldalon keresztül tett ajánlatnak (megrendelés) az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint.
A vásárláshoz/szerződéskötéshez regisztráció nem szükséges.
- A vásárlás/szerződéskötés menete:
- a Vásárló belép a https://medicoveroptika.hu oldalra
- ha a Vásárló a kiválasztott termékre kattint, megjelenik a termék adatlapja, ahol megtekintheti annak bővebb ismertetőjét
- vásárlási szándéka esetén a Vásárló a termék adatlapján kiválasztja a megvásárolni kívánt Termék(ek)et és a ’Kosárba teszem’ gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi
- a ’Kosár’ felületen a Vásárló megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett Termék(ek)et, valamint azok bruttó árát. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket adott esetben módosíthat, javíthat is.
- A ’Tovább a Pénztárhoz’ gomb megnyomásával a Vásárló a ’Pénztár’ felületre kerül, ahol a Vásárló megadja az elérhetőségi adatait (név, email cím, telefonszám) és a számlázási adatokat.
A Vásárló a számlát kérheti a saját nevére vagy az általa igénybevett egészségpénztár nevére. A Vásárlónak lehetősége van visszalépni a ’Kosár’ felületre, ahol adott esetben módosíthat, javíthat. - a Vásárló elfogadja a jelen ÁSZF-et és nyilatkozik az Adatkezelési tájékoztató megismeréséről, majd a ’Tovább’ gombra kattintva
- a szállítási adatok kitöltése következik. A Vásárló megadja a címet, ahova csomagja kiszállítását kéri. Csomagpontba történő szállítás esetén a Vásárló a találatok szűkítésével kiválasztja a csomagpontot, ahol át szeretné venni a csomagot, ebben az esetben a csomagpont címe lesz a szállítási cím. Bolti átvétel lehetőségének választása esetén a megrendelt termék személyes átvételére a 1062 Budapest, Teréz krt. 55-57. (Eiffel Square Irodaház, földszint passzázs) szám alatt található Medicover Optika üzletben van lehetőség. A ’Tovább’ gombra kattintva
- az ’Összegzés’ felületen a Vásárló megtalálja a megrendelés tartalmát, valamint a számla végösszegét. A Vásárlónak lehetősége van visszalépni a ’Kosár’ felületre, ahol adott esetben módosíthat, javíthat.
- a ’Tovább’ gombra kattintva megjelenik a ’Fizetés’ oldal. A Vásárlónak lehetősége van visszalépni a ’Kosár’ felületre, ahol adott esetben módosíthat, javíthat. A megrendelés elküldéséhez a ’Megrendelem’ gombra szükséges kattintania a Vásárlónak; a Vásárló a ’Megrendelem’ gombra történő kattintással kifejezi, hogy tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.
- a Vásárló átirányításra kerül a fizetési felületre és a SimplePay szolgáltatáson keresztül fizet
- az Eladó a megrendelésről/vásárlásról visszaigazoló e-maileket küld.
- A vásárlás véglegesítését, a ’Megrendelem’ gombra történő kattintást megelőzően a Vásárló a ’Vissza’ gombra kattintva módosíthatja a megadott adatokat és javíthatja az esetleges gépelési hibákat.
- Az Eladó minden megrendelésről visszaigazoló e-mailt küld a Vásárlónak. Az Eladó a megrendelés elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül e-mailben visszaigazolja a Vásárlónak a megrendelés beérkezését; ezt követően egy második emailben tájékoztatja a Vásárlót a megrendelése teljesíthetőségéről és a várható szállítási időpontról. A megrendelések feldolgozása minden hétköznapon 72 órán belül megtörténik. Abban az esetben, ha a megrendelés beérkezéséről szóló visszaigazolás a Vásárlóhoz nem érkezik meg 48 órán belül, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól és a szerződés teljesítésére nem kötelezhető. A Szerződés abban az esetben jön létre, ha az Eladó a második emailjében arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy a megrendelése teljesíthető. Ha az Eladó a Vásárló megrendelését nem tudja teljesíteni, úgy 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (szállítási költség nincs, így az Eladó a megrendelt Termék(ek) megfizetett ellenértékét fizeti vissza).
- A Szerződés, tekintettel arra, hogy ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, de a vásárlást a Medicover rögzíti és nyilvántartja, annak adatai utólag is hozzáférhetőek lesznek. Jelen ÁSZF közvetlen elérhetőségét és a vásárlás adatait a vásárlásról küldött visszaigazoló e-mailek tartalmazzák.
- A vásárlással létrejött Szerződés nyelve magyar.
- A Medicover a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexet nem alkalmaz.
- A természetes személy Vásárló kizárólag olyan cselekvőképes személy lehet, aki a 18. életévét betöltötte. Amennyiben e feltételt nem teljesítő személy ad le megrendelést a Medicover Optika Webshop-ban, akkor szerződés nem jön létre.
- A Szerződés a Felek szolgáltatásának, azaz a Vásárló részéről a díjfizetés, az Eladó részéről a megrendelt Termék Vásárló részére történő kézbesítésének teljesítéséhez szükséges határozott időtartamra jön létre.
- Abban az esetben, ha a megrendelés teljesíthetőségéről szóló email megküldése után az Eladó valamilyen oknál fogva mégsem tudja a Vásárló megrendelését teljesíteni, úgy az Eladó emailben értesíti a Vásárlót arról, hogy a teljesítést utánrendeléssel tudja megoldani, illetve amennyiben ez nem elfogadható a Vásárló részéről, úgy visszajelzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (szállítási költség nincs, így az Eladó a megrendelt Termék(ek) megfizetett ellenértékét fizeti vissza).
5. Árak
- A Medicover Optika Webshop-ban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a Termékek mellett találnak. A feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák.
- Abban az esetben, ha a Medicover Optika Webshop-ban hiba vagy hiányosság lép fel a Termékeknél vagy a feltüntetett áraknál, az Eladó fenntartja a jogot a korrekcióra. Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az alkalmazott rendszer felmerült hibájából eredően hibásan vagy hiányosan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű eladási árától jelentősen eltérő, irreális árra. Ilyen esetben az Eladó nem köteles a Terméket a Medicover Optika Webshopban hibásan feltüntetett eladási áron értékesíteni. A hiba felismerése után az Eladó azonnal tájékoztatja a Vásárlót és felajánlja a megrendelt Termék valós áron történő megvásárlásának a lehetőségét. A Vásárló ezt követően megerősítheti a megrendelést azzal, hogy a valós áron rendeli meg a Terméket, vagy lehetőség van arra, hogy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést, amely esetben az Eladó legkésőbb 14 napon belül visszautalja a megfizetett ellenértéket.
6. Fizetési feltételek
1. A Medicover Optika Webshop-ban SimplePay rendszeren keresztüli bankkártyás fizetésre van lehetőség, utánvéttel történő fizetésre nincs lehetőség.
2. A Medicover Optika Webshop az OTP Mobil Kft. által biztosított biztonságos SimplePay szolgáltatáson keresztüli fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A SimplePay szolgáltatást bárki jogosult igénybe venni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el az OTP Mobil Kft. SIMPLEPAY SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEKBEN (a továbbiakban: Simple ÁSZF) foglaltakat és a tranzakció teljesítéséhez szükséges adatokat megadja. A Vásárló amikor a SimplePay szolgáltatáson keresztül fizeti ki megrendelését, azzal ráutaló magatartással elfogadja a Simple ÁSZF rendelkezéseit. A SimplePay szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban a Vásárlót az OTP Mobil Kft.-vel szemben külön díj nem terheli.
Elfogadott kártyatípusok: Visa, MasterCard, American Express, Visa Electron*, Maestro*.
* Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben a rendszer képes elfogadni.
3. A SimplePay szolgáltatás igénybevételének menete:
- a Vásárló a Medicover Optika Webshop-ban összeállítja a megrendelést
- a Medicover Optika Webshop online felületén elhelyezett „Megrendelem” gombra kattintva a Vásárló belép a SimplePay fizetési felületre
- a SimplePay rendszer online felületén a Vásárló egy, az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett biztonságos online fizetési felületre kerül, ahol a Vásárló megadja a kártyaadatait és egyes fizetési módok esetén az adott fizetési móddal történő fizetés lebonyolításához elengedhetetlen személyes adatait. A kártyaadatok megadása közvetlenül a banki rendszerben történik.
A Vásárló, ha a Simple Applikációban regisztrált, a Simple Applikációban regisztrált és tárolt bankkártyájával is fizethet, az alábbi módok valamelyikével: Simple fiókos fizetés, QR kódos fizetés, Push üzenetes fizetés. - A megadott kártyaadatok alapján a banki rendszer a felhasznált vevői kártya kártyakibocsátójának közreműködésével megállapítja, hogy a felhasznált kártya alkalmas-e 3D Secure fizetési műveletek bonyolítására. Amennyiben a felhasznált kártya erre nem alkalmas, vagy az Eladó weboldalán a 3D Secure szolgáltatás nem került bekapcsolásra, vagy az az adott SimplePay fizetési módban nem érhető el, a fizetési folyamat automatikusan, a Vásárló erről történő, külön tájékoztatása nélkül továbblép az f) pont szerinti fázisba.
- Amennyiben a felhasznált kártya alkalmas 3D Secure fizetésre, úgy a SimplePay rendszer ennek megállapítását követően a kártyakibocsátó beépülő fizetési felületét jeleníti meg, amelyen a kártyakibocsátó társaság irányadó szerződéses feltételei szerint a Vásárló a kártyakibocsátótól megkapott authentikációs adatok (pl. SMSben kapott jelszó) sikeres megadásával, illetve a kártyakibocsátótól a SimplePay részére küldött, erre vonatkozó megerősítést követően a fizetési művelet a g) pont szerinti fázisba lép. Amennyiben a Vásárló a rendelkezésre álló időn túl, illetve amennyiben nem, vagy hibásan adja meg a kártyakibocsátó által biztosított authentikációs adatokat, úgy a tranzakció authorizáció hiányában – mint sikertelen – elutasításra kerül.
- Az OTP Mobil Kft. a Vásárló által megadott kártyaadatokkal banki engedélyeztetésre (ún. authorizációra) továbbítja a tranzakciót. Amennyiben az engedélyezés sikeres, a Vásárló kártyáját a Vásárló bankja zárolja/megterheli a megrendelés ellenértékének összegével.
- Az OTP Mobil Kft. ezután e-mailben visszaigazolja a Vásárlónak, hogy a Vásárló az Eladó felé fennálló fizetési kötelezettségét teljesítette.
- A tranzakció megtörténtéről az OTP Mobil Kft. értesíti az Eladót is, amely ez alapján teljesíti a megrendelést.
7. Szállítás
- Bolti átvétel lehetőségének választása esetén a megrendelt Termék személyes átvételére a 1062 Budapest, Teréz krt. 55-57. (Eiffel Square Irodaház, földszint passzázs) szám alatt található Medicover Optika üzletben van lehetőség.
A küldemények kézbesítése, szállítása GLS futárszolgálat igénybevételével történik, illetve GLS csomagpont átvétellel.
A küldemény várható szállítási idejét az Eladó által küldött második visszaigazoló e-mail tartalmazza. - Kiszállítási idő: az Eladó által küldött második visszaigazoló e-mail megküldésének napjától számított 2-5 munkanapon belül.
- Szállítási költség: bolti átvétel, házhozszállítás és GLS csomagpont átvétel esetében is a szállítás ingyenes.
- Kiszállítás kizárólag Budapest közigazgatási határán belül történik.
- GLS futárszolgálat igénybevételével történő kézbesítés esetén a kiszállítás munkanapon, munkaidőben (8:00 – 17:00 óra között) történik. Ha a Vásárló a megjelölt kiszállítási időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található telefonszám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futárszolgálat kettő alkalommal próbálkozik a küldemény kiszállításával, amennyiben a második kiszállítási kísérlet is eredménytelen, úgy a küldemény az Eladóhoz visszaszállításra kerül. Ilyen esetben kérjük vegye fel a kapcsolatot az Eladóval.
- A termék átvételekor a Vásárló köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes‐e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, kérje a futártól jegyzőkönyv felvételét. Ha az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás és a sérülés a csomag átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét az Eladó díjmentesen biztosítja.
8. Elállási jog
- A Vásárlót a 2. pontban meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
- A Vásárló az 1. pont szerinti elállási jogát
- az árunak,
- több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
- több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak
a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.
Tehát az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.
A Vásárló az elállási jogát a Szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
- Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre:
Medicover Optika Kft.
postai cím: 1134 Budapest, Váci út 29-31.
e-mail cím: optika@medicover.hu
A Vásárló az elállási jogát a lentebb található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele útján gyakorolhatja.
- Figyelemmel arra, hogy a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek, a Vásárlót a Szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a Szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
- Ha a Vásárló eláll a Szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget – tekintettel arra, hogy szállítási költség nincs, így az Eladó a megvásárolt Termék(ek) megfizetett ellenértékét fizeti vissza. A visszatérítés során az Eladó az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. Tekintettel arra, hogy az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési mód online fizetési rendszeren keresztüli bankkártyás fizetés, kérjük, hogy az elállási nyilatkozatában jelölje meg a bankszámlaszámot, amelyre a pénz visszatérítését kéri; amennyiben nem jelöl meg bankszámlaszámot, úgy az Eladó a Vásárló által a megrendelés során használt bankkártyához tartozó bankszámlaszámra utalja vissza a pénzt, amelyről a Vásárló befizetése érkezett.
Az Eladó a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az árut, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- A Vásárló köteles az Eladó számára az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni a 1062 Budapest, Teréz krt. 55-57. címre (Eiffel Square Irodaház, földszint passzázs). A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a Vásárló elküldi az árut. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.
- A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
- Elállási jog gyakorlása esetére szóló elállási nyilatkozat-minta:
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott kijelenti, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi áru(k) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Megrendelés száma:
Termék megnevezése, azonosítója:
Fogyasztó neve:
Fogyasztó címe:
A bankszámlaszám, amelyre a pénz visszatérítését kérem:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt
9. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?
A Vásárló a Medicover Optika Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a Szerződéstől is elállhat.
A Vásárló akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni vagy a Szerződéstől elállni, ha
- az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem biztosította a kicserélt áru visszavétele költségének saját költségére történő fedezését, vagy az előző bekezdésben írtak alapján megtagadta a termék szerződésszerűvé tételét;
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte a termék szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a Szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
- az Eladó nem vállalta a termék szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy az Eladó észszerű határidőn belül vagy a Vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a terméket szerződésszerűvé tenni.
A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Az Eladó a saját költségére biztosítja a kicserélt áru visszavételét.
A szerződéstól való elállásra vonatkozó kellékszavatossági joga érvényesítése esetén a Vásárlónak az érintett termék visszaküldésével felmerülő költségét az Eladó megtéríti. Az Eladó haladéktalanul visszatéríti a Vásárló részére az érintett termék vonatkozásában teljesített vételárat, amint a terméket vagy a termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló a kellékszavatossági igényét?
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a Szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Medicover Optika Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló a termékszavatossági igényét?
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül a gyártóval közölni. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése és 1. melléklete alapján a Medicover Optika Kft. jótállásra köteles.
A Vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában –, valamint, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását és a Vásárló nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a nevezett Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a Vásárló és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a Vásárlóra.
E határidők elmulasztása – az alább jelzett kivétellel – jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása napjával kezdődik.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállásból eredő jogok – az alább jelzett kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. Nem feltétel a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a Vásárló általi visszaszolgáltatása.
Ha a jótállási jegy Vásárló részére történő rendelkezésre bocsátása elmaradna, úgy a Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Vásárló bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Vásárló az ÁSZF 2. pontjában megtalálható elérhetőségeken keresztül jelentheti be. Eladó a telefonon, postai úton, vagy elektronikus levélben megtett szavatossági, jótállási igény bejelentési lehetőségen kívül a Vásárló részére lehetővé teszi azt is, hogy igényét személyesen valamelyik Medicover Optika szaküzletben (Eiffel Square Irodaház, földszint passzázs – 1062 Budapest, Teréz krt. 55-57.; WestEnd Bevásárlóközpont, Deák Ferenc sétány 54. – 1062 Budapest, Váci út 1-3.) jelentse be annak nyitvatartási ideje alatt.
Szaküzletben, személyesen történő igénybejelentés esetén szükséges a kifogással érintett termék és a vásárlást igazoló dokumentum(ok) bemutatása. Nem személyesen tett igénybejelentés esetén az igény és a kifogásolt termék Eladóhoz történő eljuttatásának szükséges módja: a sérülés, törés ellen védelmet biztosító csomagolásban, a vásárlást igazoló dokumentum(ok) másolatával [ajánlott tértivevényes vagy egyéb módon nyomonkövethető küldeményként megküldeni], az ÁSZF 2. pontjában feltüntetett névre és címre.
Az igénybejelentésben kérjük, egyértelműen jelölje meg az igény rendezésének kívánt módját (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás).
A Medicover Optika Webshopban történt vásárlás esetén a Medicover Optika szaküzlet nem jogosult az igény kivizsgálására, elbírálására; a bejelentés helyén kizárólag a Vásárló igénybejelentését rögzítik, átveszik a kifogásolt terméket és továbbítják azt az igény kivizsgálására és eldöntésére jogosult illetékes Medicover kollégák részére.
A bejelentett jótállási, szavatossági igény alaposságának kivizsgálását, annak elbírálását és az azzal kapcsolatos döntést tartalmazó válasz megküldését a Medicover illetékes kollégái végzik a jogszabályi előírások szerinti határidők és ügyintézési módok betartásával.
Személyesen történő igénybejelentés esetén az átvétel helyén a szaküzletben, nem személyesen tett igénybejelentés esetén a termék és igénybejelentés megérkezését követően a Medicover illetékes kollégái felveszik a jegyzőkönyvet a Vásárló által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről, amelynek tartalma megfelel a 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben meghatározott követelményeknek. A jegyzőkönyv másolatát az Eladó haladéktalanul a Vásárló rendelkezésére bocsátja. Az Eladó a bejelentett igényre vonatkozó álláspontjáról a jegyzőkönyv rögzítésétől számított 5 munkanapon belül írásban megküldött válaszában tájékoztatja a Vásárlót.
Ha a Medicover a bejelentett szavatossági vagy jótállási igényt alaposnak találja, úgy a kért rendezési mód alapján kijavított vagy kicserélt terméket a bejelentett igényről meghozott írásbeli döntéstől számított 15 napon belül az Eladó megküldi a Vásárló által korábban megadott postai címre, melynek költsége az Eladót terheli. Alapos kifogás esetén az igényt nem személyesen bejelentő Vásárló postázással kapcsolatosan felmerült költségét az Eladó megtéríti.
A jótállási, szavatossági igény elutasítása vagy a kivizsgálásra jogszabály által előírt válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a Vásárló a 10.2. pontban található testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat.
10. Egyéb rendelkezések
10.1. Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztatás
- A fogyasztó személyes adatainak kezelése tekintetében az Eladó eleget tesz a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 parlamenti és tanácsi rendelet szerinti kötelezettségeinek. A személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztatás az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható.
- A Medicover a személyes adatokat nem továbbítja az EU-n kívüli harmadik országba és az adatokat automatizált döntéshozatal céljából nem használja fel. A Medicover az elektronikus fizetéssel kapcsolatban az alábbi adatfeldolgozót veszi igénybe: SimplePay online fizetési megoldás használata érdekében az OTP Mobil Kft. -t [székhely: 1143 Budapest, Hungária körút 17-19.]. Továbbított adatok köre: név, e-mail cím, összeg, teljesítés dátuma, számlázási és szállítási adatok; Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff.Elektronikus számla kibocsátása esetén a KBOSS.hu Kft. -t [szamlazz.hu – székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.] Továbbított adatok köre: számlázási adatok, így különösen: név, lakcím, e-mail cím, összeg, szolgáltatás megnevezése. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Szamlazz.hu Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://www.szamlazz.hu/adatvedelem/.
- Tudomásul veszem, hogy a Medicover Optika Kft 1134 Budapest Váci út 29-31. adatkezelő által a https://medicoveroptika.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:
– Név
– E-mail cím
– Telefonszám
– Számlázási cím - Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
10.2. Panaszkezelés
- A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti az Eladóval.
- A Medicover Optika Webshopban vásárolt Termékkel kapcsolatos panaszügyintézésre az alábbiak szerint van lehetőség.
Szóbeli panasz esetén:
- telefonon: a Medicover Call Centerén keresztül (rögzített telefonvonalon): +36 1 465 3131, munkanapokon 7-től 20 óráig.
Írásbeli panasz esetén:
- postai úton a következő levelezési címre küldve: Medicover Optika Kft., 1134 Budapest Váci út 29-31.
- elektronikus levélben az optika@medicover.hu e-mail címre küldve.
3. Az Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel a Vásárló panaszának részletes leírásával, amely jegyzőkönyv tartalma megfelel a Fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott követelményeknek. A jegyzőkönyv másolati példányát az Eladó legkésőbb a panaszra adott írásbeli válaszának közlésével egyidejűleg küldi meg. Az Eladó írásbeli panasz esetén a 4. pontban írtak szerint jár el.
4. A Eladónak a panasz írásbeli megválaszolására annak beérkezését követő 30 nap áll rendelkezésére.
5. A panasz elutasítása esetén a Vásárló fogyasztóvédelmi hatósághoz (kormányhivatal), illetve békéltető testülethez fordulhat a panasz jellege szerint
6. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei ide kattintva megtalálhatóak. A fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez is fordulhat. A békéltető testületek elérhetősége megtalálható az alábbi internetes felületen: http://www.bekeltetes.hu. Az Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Posta cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím: bekeltet.bkik.hu
7. A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére is.
11. Záró rendelkezések
- Az e-mail-en továbbított jognyilatkozat akkor minősül közöltnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. A postai úton továbbított jognyilatkozat közöltnek tekintendő a tértivevényen az átvétel időpontjaként meghatározott időpontban; átvétel megtagadása esetén a megtagadás időpontjában; ’nem kereste’, ’elköltözött’ vagy ’címzett ismeretlen’ postai jelzés esetén a küldemény feladásától számított 5. napon. Személyes vagy futárszolgálattal történő kézbesítés esetén a nyilatkozat közöltnek tekintendő a Vásárló által megadott lakcímen, Eladó esetén a 1134 Budapest, Váci út 29-31. alatt történő, Vásárló, illetve Eladó nevében küldemény átvételére jogosult személy részére való átadásának időpontjában.
- Az online szerződéskötéssel egyidejűleg nyilatkozik a Vásárló arról, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit elfogadja.
- A Termékek online megvásárlására a jelen ÁSZF vonatkozik. Az ebben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, így különösen a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadóak.
- Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF tartalmát bármikor megváltoztassa, amely megváltoztatott tartalmú ÁSZF a https://medicoveroptika.hu weboldalon kerül közzétételre. A megváltozott tartalmú ÁSZF – eltérő rendelkezés hiányában – a hatálybalépését követően létrejött Szerződésekre irányadó.
- A jelen ÁSZF jogi védelem alatt áll, részben vagy egészben történő átvétele, felhasználása tilos.